Chuyển tới nội dung
Home » マスタリングの方法 / Master Channel Effect【DTM制作】 | マスタリング eq コツ

マスタリングの方法 / Master Channel Effect【DTM制作】 | マスタリング eq コツ

マスタリングの方法 / Master Channel Effect【DTM制作】


นอกจากการดูบทความนี้แล้ว คุณยังสามารถดูข้อมูลที่เป็นประโยชน์อื่นๆ อีกมากมายที่เราให้ไว้ที่นี่: ดูเพิ่มเติม

今回は自分が普段マスターチャンネルに刺しているプラグインをご紹介します
I’m going to show you a plugin that I usually plug into the Master Channel.
ポイント
・マスターチャンネルは微調整とリミッターのゲインを上げるのみ
を心がける
・全体のバランスをピークを超えないように作り込むのが大事
・OTTを薄っすら掛け今風の音にする
・EQで最終微調整
・リミッターは多重がけ
・SPANのIntergrで音量を数値化し調整
Only fine tuning and increasing the limiter gain are available for the master channel.
Keep in mind the fact
It is important to make it so that the overall balance does not exceed the peak.
Thinning the OTT to make a modern sound
Final fine adjustment by EQ
Limiters are multiplexed.
Quantify and adjust the volume with the SPAN Intergrs
使用エフェクト
・OTT
https://xferrecords.com/freeware/
・Fabfilter ProQ3
https://www.fabfilter.com/products/proq3equalizerplugin
・iZotope Ozone8
https://www.izotope.com/en/products/ozone.html
・A.O.M Invisible Limiter
https://aomfactory.jp/ja/products/invisiblelimiter/
・SPAN
https://www.voxengo.com/product/span/
楽曲はこちら↓
https://www.youtube.com/watch?v=qkSgUvqTQw

役に立ったと思ったらご支援お願い致します!
https://www.pixiv.net/fanbox/creator/1095118
最強のSamplePack \u0026 シンセプリセット販売中!
https://gumroad.com/mkshadw
楽曲のFeedbackやってます!
https://note.com/mk_muzic/n/n104e169f2be0

▽制作動画/Tips Playlist
https://www.youtube.com/playlist?list=PLeVr82Ka9hFxtD0NCousGL6gsOL9MTJO
▽チャンネル登録宜しくお願い致します!/Subscribe to my channel!
https://www.youtube.com/channel/UCRhTKO3zdhz9kWT_mWoNysg?sub_confirmation=1
Tutorial Mastering Tips
MK (JPN)/Shadw
▷Instagram https://www.instagram.com/shadwmusic/
▷Twitter http://twitter.com/mkshadw
▷Soundcloud https://soundcloud.com/shadwmusic
▷Spotify [MK] https://spoti.fi/2RQC5qs
▷Spotify [Shadw] https://spoti.fi/2UZY8bD
▷Website http://mkjpn.com/

マスタリングの方法 / Master Channel Effect【DTM制作】

【初心者向けEQの使い方①】#16 EQの間違った使い方してませんか?【プラグイン エフェクト 作曲 宅録 DTM】わーだー専門学校じゃねぇよ〜作曲家のためのエンジニアリング〜


【初心者向けEQの使い方①】16 EQの間違った使い方してませんか?【プラグイン エフェクト 作曲 宅録 DTM】わーだー専門学校じゃねぇよ〜作曲家のためのエンジニアリング〜
作曲家・和田貴史
1979年2月生 作曲家。TV・映画・ゲーム・自身のレーベルで音楽制作等。「東離劍遊紀2」アニメ「七つの大罪」「テラフォーマーズリベンジ」NHKスペシャル「MEGA CRISIS」「MEGA DISASTER」NHKドラマ「ガッタンガッタンそれでもゴー」「火の魚」「終わりのセラフ」Beagle Kickの作曲。
作曲だけに留まらずレコーディング・ミキシング・マスタリングにも傾倒している。
ここでは言えない話。noteの有料マガジンで配信中!
note「作曲家・和田貴史の頭の中」
https://note.mu/beagle_wada
和田貴史 Twitter
https://twitter.com/beagle_wada
和田貴史 Instagram
https://www.instagram.com/johnharmonysgarden/
使用撮影機材
カメラ SONY α7RIII + レンズ SIGMA Art 単焦点35mm F1.2 DG DN
アナログミキシングコンソール Solid State Logic Matrix2
レコーダー TASCAM DA3000

【初心者向けEQの使い方①】#16 EQの間違った使い方してませんか?【プラグイン エフェクト 作曲 宅録 DTM】わーだー専門学校じゃねぇよ〜作曲家のためのエンジニアリング〜

トラップビートをプロ級にミックスする方法(808の破壊力を維持しつつ綺麗なマスタリング, ミキシング)


[2021年更新] 1対1のオンラインビート講座を始めました。詳細はインスタかツイッターのDMで💎💎
👺INSTAGRAM   https://www.instagram.com/beatsbytakeitlow/
👺TWITTER https://twitter.com/takeitlowbeats
🎁動画内で触れたドラムキット出ました🎁 詳しくは動画にしてみた… https://youtu.be/4i4GhLQSsuA
🎫🎫今回使ったビート:https://youtu.be/5pZIlTQoBBg
この動画はシリーズ化してるので是非見てみてください💯https://www.youtube.com/playlist?list=PL6XvKSC_QJdl8dK3EeAyicXegt76TGK7M
🥺🥺雑談動画シリーズのプレイリスト
https://youtu.be/qSuD1HeSSRQ?list=PL6XvKSC_QJdki26RPLehwKkjhZ9UkCQl
😎普段こんなビート作ります
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6XvKSC_QJdkzOg4T0CU9cFgIYb7aK40R

✅チャンネル登録!(🔔を全部通知に!)といいね… お願いします。このシリーズのアイデア募集中!

💎このチャンネルについて:
Take It Lowは現役のトラップビートプロデューサー、ビートメイカー。
アメリカを拠点としてグローバルに活躍するビートメイカー集団 \”Sauce Pack Records\” に所属しており、同グループは Lil Uzi Vert, Future, YG等にビート提供をしている(上記3人はチームメイトのクレジット)。この立場を生かし「大抵のアメリカ人ですら知りえない裏話や日本語化されていないUSヒップホップの話等をする動画」と「販売しているビートのプレビュー動画」をこのチャンネルのメインコンテンツとし、発信している。

🎍🎍🎍この動画内で出来上がったビート🎍🎍🎍
https://youtu.be/QxgFzQBP6I0

💚FREE DRUM KIT DL LINK💚: https://www.toneden.io/takeitlow/post/backfrienddrumkit

ビートの購入に関するお問い合わせは下記DMやメールでお願いします。
👺TRACKTRAIN  https://traktrain.com/takeitlow
👺GMAIL      [email protected]
👺SoundCloud    https://soundcloud.com/takeitlow

Ignore
fl studio, MC バトルビート, how to make trap beats, don toliver type beat, against the clock, mike will made it, kodak black type beat, Polo g type beat, lil gotit type beat, kota the friend type beat, free beats, free hip hop instrumental, Jay Rock type beat, key glock type beat, unotheactivist type beat, beyonce type beat, kanye west type beat, taylor king, tay keith, tay keith type beat, lightskinkeisha type beat, JK the reaper type beat, lucki type beat, convolk type beat, six, 6ix, free beats, jack harlow type beat, ynw melly type beat,partynextdoor type beat, future type beat, Lil keed type beat, トラップビート, Roddy Ricch type beat, Soulja Boy type beat, blueface, meek, adele, bodeine, kodak black type beat, ghostmane type beat, Jacquees type beat, Torry Lanez type beat, kodak black, Astroworld, Juice WRLD type beat, kodak black type beat, work, Lil Tjay type beat, beat, type, type beat, tm88, トラップミュージック 作り方, fl studio, metro boomin type beat, metro boomin, Woahlone$tar type beat, patek water, Money Bagg yo type beat, bodeine, sada baby type beat, detroit type beat, Young Bleu type beat, cashmoneyap, beats, ynw melly type beat, rappers, southside, atl, papithbk type beat, big baby scumbag type beats, yung garzi type beat, mjnichols, steven moses type beat, dc the don type beat, global dan type beat, fl studio, produced, by, cashmoneyap, JA$IAH type beat, drake, metro boomin, $not type beat, rich gang, meek mill, young thug, zaytoven, hiphop, hiphop, future ds2, future type beat, ヒップホップビート, quin nfn type beat, saba type beat, kamui, tyosin, illmore, ANARCHY, kid fresino, 3House, punpee, 呂布カルマ, Gucci Mane type beat, Kodak Black type beat, lil yachty, playboi carti, Euro gotit type beat, lil yachty type beat, rich the kid type beat, beats, lavish, rap beats, Young Boy Never Broke Again type beat, nba youngboy type beat, kenny beats, freebeat, scarlxrd type beat, lavi$h, instrumentals, lido, lidolavish, denzel curry type beat, famous dex type beat, , unotheactivist type beat, A boogie wit da hoodie type beat, swaghollywood type beat,og abi,Lil Uzi Vert Type beat,icytwat type beat, young scooter type beat, hidoraah type beat, Coca Vango Type beat, トラップビート 音源,
トラップビート ラップ, トラップビート 作り方, トラップビートとは, 百足, TRASH ODE, KOHH, BENTO KIDZ, REFUGEE CAMP, jjj, tAce, ゆるふわギャング, Awich, Chaki Zulu, YANO, JP THE WAVY, SALU, KID NATHAN, Jin Dogg, Cold Rose, Young Coco, YDIZZY, Kepha, kZm, TPablow, Jinmenusagi, Pizza Love, RGTO, DOGMA, LickG, BADHOP, Keiju, R指定, Tohji, Cz TIGER, Scarlxrd ,mexikodro,PlayboiCarti,Playboi Carti Type Beat,Icytwat type beat, mexikodro type beat, XXXTENTACION type beat, YZERR, 42 dugg type beat, cee kay, SHUREN, kenny beats type beat,
Ski Mask The Slump God type beat, metro boomin type beat, OG abi, type beat 2019,Travis Scott type beat, lil Uzi type beat, 21 Savage type beat, 21 Savage type beat 2019, Take It Low
トラップの作り方 トラップミュージック トラップビート

トラップビートをプロ級にミックスする方法(808の破壊力を維持しつつ綺麗なマスタリング, ミキシング)

DTM歴9ヶ月が曲作った


低スぺノートパソコンなので映像ずれてます;;
使用ソフト
FL STUDIO 12

DTM歴9ヶ月が曲作った

Mastering Start To Finish: A Step by Step Guide to Loud and Clear Masters


In this video, I turned the camera on while mastering a mix to show you the steps I took to make it loud, clear and ready for release.
Initially, the peak loudness of the mix was at 0.3dB but the average loudness of the mix was too low. This meant that it sounded quiet on most playback systems and could not be turned up to a good listening level. My main objectives were to increase the average loudness without creating any audible distortion or ducking and to bring a little more excitement to the mix. I also listened critically to ensure there were no issues or edits missed.
►The song is called \”Say A Lot With Light\” by The Workday Release. Listen to the final master here on YouTube: https://bit.ly/30Ern8x
► Download the mix! You can download part of the mix to test out these techniques and hear it in full quality. The artist has kindly allowed me to share part of the mix file with you. This involved getting permission from the label too, so we ask that you use it for educational purposes and do not reupload the song. Thank you so much!
Download here: http://bit.ly/educationalmix
💸 Save money on DistroKid if you signup through my custom link http://distrokid.com/vip/inthemix
🌍 My Website / Contact / Hire me https://michaelwynneaudio.com
📱 Join My Discord https://discord.com/invite/inthemix
🎧 My Sound Banks / Preset Packs https://inthemix.store

►Gear I am using and more notes:
Interface: Lynx Hilo
Headphones: Beyerdynamic DT 1990 Pro
Speakers: PSI A23M
DAW: FL Studio 20 (all daws can do this, free or paid)
Plugins: You can use any EQ and limiter. I chose the Youlean Loudness meter (free), Ozone Vintage Limiter, EQ and Maximiser.
Q) Why are you not using more scopes and analysers?
A) I have some more scopes on my interface but when you get used to listening on a good system, your ears can pick out the issues more easily.
Q) Why are you not using analogue gear or \”analogue\” plugins?
A) I love using both but I felt this mix did not need any more analogue character!
Q) Do you master using headphones?
A) I use the Beyerdynamic DT1990 when mastering, especially for final checks.

Many engineers push for higher sample rates such as 96kHz or 192kHz to try and give the impression of higher quality. Higher sample rates often lead to lower quality. This is due to intermodulation distortion caused by inaudible frequencies.
Unless the AD/DA converters are world class and you have an incredible playback system capable of reproducing 0Hz96kHz with almost zero distortion then higher sample rates than 48kHz will offer no improvement to your recordings, mixes and masters. Oversampling inside plugins is a different discussion entirely, as this is a digital process and often does lead to better results. TL;DR: Higher sample rate does not equate to higher quality of music.

Mastering Start To Finish: A Step by Step Guide to Loud and Clear Masters

นอกจากการดูหัวข้อนี้แล้ว คุณยังสามารถเข้าถึงบทวิจารณ์ดีๆ อื่นๆ อีกมากมายได้ที่นี่: ดูวิธีอื่นๆWiki

Trả lời

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *