Chuyển tới nội dung
Home » 抽象絵画の始まり 作曲するように絵を描くワシリーカンディンスキー 【アート解説・考察】 | カンディンスキー 音楽

抽象絵画の始まり 作曲するように絵を描くワシリーカンディンスキー 【アート解説・考察】 | カンディンスキー 音楽

抽象絵画の始まり 作曲するように絵を描くワシリーカンディンスキー 【アート解説・考察】


นอกจากการดูบทความนี้แล้ว คุณยังสามารถดูข้อมูลที่เป็นประโยชน์อื่นๆ อีกมากมายที่เราให้ไว้ที่นี่: ดูความรู้เพิ่มเติมที่นี่

ワシリーカンディンスキー作曲するように絵を描くとタイトルをつけましたが
どういう事?って、なりますよね。彼は画家でありすぐれた理論家でもありました。
彼の残した抽象芸術理論は後に多くの芸術家たちに影響を与えます。今回は彼の絵と残した言葉から「絵画にどんな変革をもたらしたのか、何を人々に伝えたかったのか」を考えていきたいと思います。

Exportion
Yuki Izumi
https://twitter.com/yukiyukiizumi
Takahisa Hirao
https://twitter.com/takahisahirao
Exportion Official
http://exportion.org/
Twitter
https://twitter.com/expt_official
spotify:
https://open.spotify.com/artist/0brCtEXtI0eniWvODW8s2q?si=dxmvuGtcSUmzwCzRKlvJ0w
Apple Music:
https://music.apple.com/jp/artist/exportion/1198828686
Bandcamp:
https://exportion77.bandcamp.com/
映像作品/MV
https://www.youtube.com/channel/UC058yPc88N61k1wIrhleew
仕事のご依頼/Job Request
http://exportion.org/workoffer/
アート系yotuber
アート
美術

抽象絵画の始まり 作曲するように絵を描くワシリーカンディンスキー 【アート解説・考察】

プロコフィエフ: 束の間の幻影,Op.22 7. pf.ミハイル・カンディンスキー:MikhailKandinsky


プロコフィエフ : Prokof’ev, Sergei Sergeevich
http://www.piano.or.jp/enc/composers/60/
束の間の幻影 : Visions fugitives Pittoresco
pf. ミハイル・カンディンスキー : Mikhail Kandinsky
■ プロコフィエフ/束の間の幻影 Op.22

◇ピティナ ピアノ曲事典 http://www.piano.or.jp/enc/pieces/1094/
◇演奏者情報について
pf. ミハイル・カンディンスキー[ http://www.piano.or.jp/enc/pianists/detail/522 ]
■ Prokof’ev, Sergei Sergeevich/Visions fugitives Op.22
Pittoresco
◇PTNA Piano Encyclopedia http://www.piano.or.jp/enc/pieces/1094/
◇About PERFORMERs
pf. Mikhail Kandinsky[ http://www.piano.or.jp/enc/pianists/detail/522 ]

/++
本動画は、全日本ピアノ指導者協会ならびに当協会協力者による無償音源提供によって配信されています。本動画を学会・講演会・論文・研究レポートその他公的な目的で使用する際は、必ず演奏者名ならびにPTNA『ピアノ曲事典』より転載/参照した旨を明記して下さい。また、転載した旨を下記アドレスまでご一報下さい。[email protected](ピティナ・ピアノ曲事典担当)

This video is distributed thanks to the recordings offered by the Piano Teachers’ National Association (PTNA) and by our collaborators. If you would like to use this video in any public occasion, such as symposium, lecture, thesis, dissertation, and research paper, etc., it is necessary to give the name of performers by citing the ‘PTNA Piano Encyclopedia’. For all public use of this video, please inform us of it by email: [email protected] (person in charge of Piano Encyclopedia)

Ce film est diffusé grâce à l’offre volontaire des enregistrements fournis par la Piano Teachers’ National Association (PTNA) et ses collaborateurs. Si vous l’utilisez, dans quelque occasion publique, que ce soit pour: une présentation de colloque, de conférence, un mémoire, une thèse ou encore un rapport de recherche, etc., il est nécessaire d’indiquer le nom des interprètes en citant explicitement la PTNA Piano Encyclopedia. Pour toute réutilisation de ce film, veuillez nous en informer par courriel au préalable: [email protected] (responsable de PTNA Piano Encyclopedia)

Dieses Video ist dank der Aufnahmen von die Piano Teachers’ National Association (PTNA) und unsrer Mitarbeiter verteilt. Wenn Sie dieses Video in jedem öffentlichen Anlass, z. B. Symposium, Vortrag, Dissertation und Forschungsarbeit, usw. benutzen wollen, ist es notwendig, den Namen der Spieler und die ‘PTNA Piano Encyclopedia’ aufzuschreiben. Für alle öffentliche Benutzung dieses Videos, informieren Sie es uns per EMail: [email protected] (Person verantwortlich für die Piano Encyclopedia)

Questo film è distribuito grazie alle registrazioni fornite dalla Piano Teachers’ National Association (PTNA) e dai suoi collaboratori volontari. Se voi volete utilizzarlo, in qualunque occasione pubblica, ad esempi: rappresentazione di convegno, conferenza, o tesi stampata sia accademica che didattica, etc., è necessario indicare il nome di interprete citando esplicitamente la PTNA Piano Encyclopedia. Per tutte riutilizzazioni di questo film, vi preghiamo di informarcene per email: [email protected] (persona incaricata di PTNA Piano Encyclopedia).

++/
◇PTNA Web Site | ピティナ・ピアノホームページ
http://www.piano.or.jp

プロコフィエフ: 束の間の幻影,Op.22 7.  pf.ミハイル・カンディンスキー:MikhailKandinsky

チャイコフスキー: 18の小品,Op.72 1. 即興曲 Pf.ミハイル・カンディンスキー:Mikhail Kandinsky


チャイコフスキー : Tchaikovsky, Pytr Il’ich
http://www.piano.or.jp/enc/composers/36/
18の小品 即興曲 : 18 Morceaux \”Impromptu\”
Pf. ミハイル・カンディンスキー : Mikhail Kandinsky
■ チャイコフスキー/18の小品 Op.72
即興曲
◇ピティナ ピアノ曲事典 http://www.piano.or.jp/enc/pieces/4759/
◇演奏者情報について
Pf. ミハイル・カンディンスキー[ http://www.piano.or.jp/enc/pianists/detail/522 ]
■ Tchaikovsky, Pytr Il’ich/18 Morceaux Op.72
\”Impromptu\”
◇PTNA Piano Encyclopedia http://www.piano.or.jp/enc/pieces/4759/
◇About PERFORMERs
Pf. Mikhail Kandinsky[ http://www.piano.or.jp/enc/pianists/detail/522 ]

/++
本動画は、全日本ピアノ指導者協会ならびに当協会協力者による無償音源提供によって配信されています。本動画を学会・講演会・論文・研究レポートその他公的な目的で使用する際は、必ず演奏者名ならびにPTNA『ピアノ曲事典』より転載/参照した旨を明記して下さい。また、転載した旨を下記アドレスまでご一報下さい。[email protected](ピティナ・ピアノ曲事典担当)

This video is distributed thanks to the recordings offered by the Piano Teachers’ National Association (PTNA) and by our collaborators. If you would like to use this video in any public occasion, such as symposium, lecture, thesis, dissertation, and research paper, etc., it is necessary to give the name of performers by citing the ‘PTNA Piano Encyclopedia’. For all public use of this video, please inform us of it by email: [email protected] (person in charge of Piano Encyclopedia)

Ce film est diffusé grâce à l’offre volontaire des enregistrements fournis par la Piano Teachers’ National Association (PTNA) et ses collaborateurs. Si vous l’utilisez, dans quelque occasion publique, que ce soit pour: une présentation de colloque, de conférence, un mémoire, une thèse ou encore un rapport de recherche, etc., il est nécessaire d’indiquer le nom des interprètes en citant explicitement la PTNA Piano Encyclopedia. Pour toute réutilisation de ce film, veuillez nous en informer par courriel au préalable: [email protected] (responsable de PTNA Piano Encyclopedia)

Dieses Video ist dank der Aufnahmen von die Piano Teachers’ National Association (PTNA) und unsrer Mitarbeiter verteilt. Wenn Sie dieses Video in jedem öffentlichen Anlass, z. B. Symposium, Vortrag, Dissertation und Forschungsarbeit, usw. benutzen wollen, ist es notwendig, den Namen der Spieler und die ‘PTNA Piano Encyclopedia’ aufzuschreiben. Für alle öffentliche Benutzung dieses Videos, informieren Sie es uns per EMail: [email protected] (Person verantwortlich für die Piano Encyclopedia)

Questo film è distribuito grazie alle registrazioni fornite dalla Piano Teachers’ National Association (PTNA) e dai suoi collaboratori volontari. Se voi volete utilizzarlo, in qualunque occasione pubblica, ad esempi: rappresentazione di convegno, conferenza, o tesi stampata sia accademica che didattica, etc., è necessario indicare il nome di interprete citando esplicitamente la PTNA Piano Encyclopedia. Per tutte riutilizzazioni di questo film, vi preghiamo di informarcene per email: [email protected] (persona incaricata di PTNA Piano Encyclopedia).

++/
◇PTNA Web Site | ピティナ・ピアノホームページ
http://www.piano.or.jp

チャイコフスキー: 18の小品,Op.72 1. 即興曲 Pf.ミハイル・カンディンスキー:Mikhail Kandinsky

Nobuyuki Tsujii: Tchaikovsky – Piano Concerto No. 1 in B Flat Minor, Op. 23 (St. Petersburg)


From the Mariinsky Theatre Concert Hall, St. Petersburg, 8 July 2012
For the first time, the blind pianist Nobuyuki Tsujii plays together with Maestro Valery Gergiev.
Nobuyuki Tsujii piano
Mariinksy Theatre Orchestra
Valery Gergiev conductor
0:00 Pyotr Iljitsch Tchaikovsky Piano Concerto No. 1 in B Flat Minor, Op. 23
1:26 I. Allegro non troppo e molto maestoso
22:01 II. Andantino semplice Prestissimo
29:02 III. Allegro con fuoco
Watch the complete Nobuyuki Tsujii’s concert at White Nights: https://goo.gl/6J6LGv
Watch the Nobuyuki Tsujii’s debut at the Carnegie Hall: https://youtu.be/kNujPrlPJBw
Subscribe to EuroArts: https://goo.gl/jrui3M
Blind since birth, pianist Nobuyuki Tsujii believes that “there are no barriers in the field of music.” At the age of twelve, he made noted recital debuts at Tokyo’s Suntory Hall. In 2009 Nobu won the Van Cliburn International Piano Competition Gold Medal, his Carnegie Hall debut took place in November 2011.

Nobuyuki Tsujii: Tchaikovsky - Piano Concerto No. 1 in B Flat Minor, Op. 23 (St. Petersburg)

「The MUSIC For PAINTINGS」ワシリー・カンディンスキー/コンポジションⅧ


安藤ヨシヒロがこれまで、感銘を強く受けてきた「名画」の世界を楽曲で表現します。
♪安藤ヨシヒロより一言♪
とても勢いを感じます。いっぱいに散りばめられた
曲線や直線のイメージをそのまま音に置き換えて
みたような曲になりました。

「The MUSIC For PAINTINGS」ワシリー・カンディンスキー/コンポジションⅧ

นอกจากการดูหัวข้อนี้แล้ว คุณยังสามารถเข้าถึงบทวิจารณ์ดีๆ อื่นๆ อีกมากมายได้ที่นี่: ดูบทความเพิ่มเติมในหมวดหมู่Wiki

Trả lời

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai.